Je doelgroep bereiken, verleiden en overtuigen met de kracht van taal.

‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’: voor mensen die denken dat lezen op zijn retour is klinkt het logisch, maar in B2B-markten willen je doelgroepen méér. Bij hun beslissingen over investeringen is de informatiehonger groot, en van de eerste indruk tot de eerste bestelling is vaak een lange weg te gaan. Bouwen aan vertrouwen doe je met hoogwaardige content, en dus met een ervaren tekstschrijver.

 

 

Lees meerContact

Ook B2B marketing spreekt mensen aan in hun eigen taal.

Richard Schippers schrijft meestal over technische onderwerpen. Met The Freelance Connection helpt hij bedrijven naar een hoger niveau in hun B2B marketing. De doelgroepen zijn meer toegespitst dan bij B2C, en inhoudelijk is het meestal wat complexer, maar dat verandert niets aan de focus: een verhaal in klare taal dat mensen in beweging brengt. 

Communicatieadvies

Marketing kan verrassend simpel zijn. Zeker als je precies weet waar je heen wilt en de route vooraf in kaart hebt gebracht.

Betere content

Je bestaande content aanscherpen bespaart tijd en kosten, en maakt meteen duidelijk waar het beter kan of moet.

Flexibel en vertrouwd

Freelance betekent niet vrijblijvend. Je kunt vertrouwen op flexibiliteit, kwaliteit, en discretie over zakelijke gevoeligheden.

Als journalist en redacteur in loondienst was Richard Schippers al woordsmid van beroep. Als ondernemer en freelancer ziet hij dagelijks dat met de juiste woorden veel te winnen valt. Een korte kennismaking met The Freelance Connection.

De meeste mensen lezen het liefst zo weinig mogelijk. Is tekst wel zo belangrijk?   ‘Elke onderneming en organisatie kan de resultaten verbeteren met een goede tekstschrijver. Ik hoor vaak de opmerking over het beeld dat meer zegt dan duizend woorden, maar dat is en blijft een zeldzaamheid. Het is de tekst die overtuigt, informeert, verleidt en verkoopt. Tekst geeft de doorslag en is daarom altijd een nuttige investering. Alle aandacht die je daaraan besteedt verbetert je positionering, je reputatie en aantrekkingskracht, en dus je omzet en winst.’

 

Hoe werkt The Freelance Connection aan goede content?     ‘Met maatwerk voor elke klant en opdracht. Als er meer nodig is dan scherpe tekst, werk ik samen met vormgevers, fotografen, filmmakers en webdesigners. Deze professionals leggen eer in hun werk en voegen duidelijke waarde toe. Ik schrijf zowel in het Nederlands als Engels, voor klanten die hun internationale profiel en uitstraling willen versterken. Ik heb werkervaring in de journalistiek, reclame en zorgsector, maar mijn voorliefde gaat al heel lang uit naar techniek en innovatie.’

Wat kun je voor klanten betekenen?     ‘Er is bijna altijd een uniek verhaal, maar het wordt niet altijd goed verteld. Ik zie regelmatig fantastische bedrijven in onnavolgbaar jargon communiceren, soms ook nog in rammelend Nederlands of gebroken Engels. Ik zie dat als gemiste kansen. Je klanten zijn niet allemaal taalpuristen, maar waarom zou je zelfs maar één potentiële klant aan het twijfelen brengen? Ik bedoel: hoeveel vertrouwen wekt het als je wel software of high-tech ontwikkelt, maar blijkbaar geen webpagina zonder fouten kunt produceren? Kwaliteit is even belangrijk als consistentie. Een consistent verhaal kun je prima op verschillende manieren vertellen om je doelgroep nieuwe aanknopingspunten te bieden. Succes in marketing begint met een heldere doelstelling en strategie, maar het resultaat wordt bepaald door mensen die goed zijn in de uitvoering.’

Wat maakt jou tot een goede schrijver?  ‘Goed schrijven is een kunst die nogal eens wordt onderschat, juist omdat je ingewikkelde zaken toegankelijk maakt. Voor wie zelf niet schrijft, ziet het er dan heel eenvoudig uit. Ik ben van nature nieuwsgierig en ik heb oog voor de details die het verschil maken. De tekst is het sluitstuk van een proces dat begint met alle relevante informatie verzamelen. Soms gaat dat snel, soms is er wat meer tijd voor nodig. Aan nieuwe opdrachtgevers stel ik vooral in het begin veel vragen, soms ook lastige. Ik wil alles weten over de onderneming, de markt, de klanten en de concurrentie. Zo komt het verhaal tot leven en kunnen we bouwen aan marketing die klanten nieuwsgierig maakt. Want dat leidt tot de nieuwe vragen en antwoorden die relaties verdiepen en resultaten verbeteren.’

 

 

Content met impact

Richard Schippers werkt, waar nodig samen met andere professionals, aan content met impact. Opdrachtgevers zoeken vaak naar wegen om een relatief kleine en technisch georiënteerde doelgroep aan te spreken. Ze schakelen The Freelance Connection in voor producties als: 
 

  • White papers
  • Case studies
  • Websites
  • Lead magnets
  • Artikelen & advertorials
  • Magazines
  • Brochures

Contact

The Freelance Connection

Hugo de Grootlaan 24
7241 HM Lochem

0573-255467
06-55371027

richard@freelance-connect.nl

Mail Richard gerust met vragen over content marketing