Welke content heb jij nodig voor maximale impact en resultaten?

Content is een containerbegrip. In principe valt elke uiting eronder, van een luchthartige post in sociale media tot een wetenschappelijk verantwoorde white paper. Welke vorm het meest geschikt is, hangt van veel factoren af. Richard Schippers heeft de ervaring en creativiteit om te helpen met strategische keuzes en marketing die je doelgroep écht bereikt.

 

Lees meerContact

Ook B2B marketing spreekt mensen aan in hun eigen taal.

Richard Schippers schrijft meestal over technische onderwerpen. Met The Freelance Connection helpt hij bedrijven naar een hoger niveau in hun B2B marketing. De doelgroepen zijn meer toegespitst dan bij B2C, en inhoudelijk is het meestal wat complexer, maar dat verandert niets aan de focus: een verhaal in klare taal dat mensen in beweging brengt. 

Communicatieadvies

Marketing kan verrassend simpel zijn. Zeker als je precies weet waar je heen wilt en de route vooraf in kaart hebt gebracht.

Betere content

Je bestaande content aanscherpen bespaart tijd en kosten, en maakt meteen duidelijk waar het beter kan of moet.

Flexibel en vertrouwd

Freelance betekent niet vrijblijvend. Je kunt vertrouwen op flexibiliteit, kwaliteit, en discretie over zakelijke gevoeligheden.

Content met impact

Richard Schippers werkt, ook samen met andere professionals, aan content met impact. Opdrachtgevers zoeken vaak naar wegen om een relatief kleine en technisch georiënteerde doelgroep aan te spreken. Ze schakelen The Freelance Connection in voor producties als:
  

  • White papers
  • Case studies
  • Websites
  • Lead magnets
  • Artikelen
  • Advertorials
  • Magazines
  • Brochures

White papers

In de industrie en techniek zijn white papers een veel gebruikt middel om de eigen expertise en thought leadership te etaleren. De vorm doet denken aan een wetenschappelijke publicatie, compleet met bronvermeldingen, en de toon is eerder educatief dan commercieel.

Case studies

Wat je over jezelf vertelt komt meestal veel minder geloofwaardig over dan het verhaal van een tevreden klant. Daarom is de case study zo populair. Het lijkt op een artikel en is in feite een uitgebreide testimonial die beschrijft hoe een probleem van de klant is opgelost.

Websites

Het is opmerkelijk dat de website nogal eens een ondergeschoven kindje is. Dit is je online real estate waar je alles in eigen hand hebt, waar alle lijnen samenkomen, en waar je doelgroep op elke pagina de bevestiging vindt op het juiste moment op de juiste plaats te zijn. 

Lead magnets

Dit document, dat ook best een video kan zijn, wordt vaak een lokkertje of weggevertje genoemd. Dat is te weinig eer, want je wilt potentiële klanten in ruil voor hun gegevens iets waardevols bieden en tegelijkertijd de getoonde interesse en het vertrouwen versterken. 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Artikelen

De vertrouwde vorm uit kranten en tijdschriften is een veelzijdig instrument om je verhaal voor het voetlicht te brengen. Veel vakbladen verwelkomen goed verzorgde kopij uit het bedrijfsleven, zeker als er nieuwswaarde is en de commerciële toon wat gematigd blijft. 

Advertorials

Deze samentrekking van  advertentie en editorial ziet eruit als een artikel van de redactie, maar staat in advertentieruimte omdat de redactie het niet interessant genoeg of te commercieel vond. Met een journalistieke aanpak hoeft dat aan de impact niets af te doen.

Magazines

Een magazine, gedrukt of online, maakt nieuwsgierig en is een goede manier om positieve aandacht te genereren als je periodiek iets nieuws te vertellen hebt. Als je de gewekte verwachtingen waarmaakt bouw je met verzorgde en veelzijdige producties aan een stevig merk.

Brochures

Producten en diensten in een brochure uitlichten is een effectieve manier om sales te ondersteunen. Ook hier is de combinatie van vormgeving en verhaal belangrijk. De kunst is om zowel te informeren als intrigeren, zodat je doelgroepen méér willen weten.  

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Contact

The Freelance Connection

Hugo de Grootlaan 24
7241 HM Lochem

0573-255467
06-55371027

richard@freelance-connect.nl

Mail Richard gerust met vragen over content marketing